Veilig omgaan met verkoop- en inkoopdossiers & certificaten

Klantcase
Branche: Handel & Industrie
Klantcases

Het is eind 2019, begin 2020. Vanwege een wereldwijde pandemie moesten veel werknemers verplicht gaan thuiswerken. Dossiers die voorheen veilig op kantoor werden opgeslagen en beheerd, gingen noodgedwongen plotseling vaker mee naar huis. Met als gevolg dat belangrijke klant- en bedrijfsinformatie op verkeerde plekken zou kunnen belanden. Die angst bestond ook bij Klinger Nederland B.V. een technische groothandel en familiebedrijf met haar oorsprong in Oostenrijk. We gaan erover in gesprek met Hans Schilleman, Financieel Directeur en tevens eindverantwoordelijk voor de ICT.

Onze oplossingen

Uitdagingen

Verkoop- en inkoopdossiers werden voorheen opgeslagen in een digitaal systeem wat oorspronkelijk voor notariskantoren gemaakt was. “Maar ‘alles op papier’ werkt niet als er steeds meer collega’s thuis gaan werken”, vertelt Hans. Traditionele papieren dossiers voerden de boventoon en Klinger Nederland wilde duurzamer (minder papier en printers) maar vooral ook dynamischer kunnen werken. Dynamischer moest betekenen dat dossiers automatisch worden opgebouwd, terwijl mensen met een in – of verkooporder bezig zijn; minder handmatige administratieve handelingen met de daarbij komende mogelijke fouten dus.

‘Voor mij persoonlijk is Covid-19 eigenlijk gewoon een zegen geweest. We konden daardoor versneld veel van onze oude, handmatige processen wegwerken. We waren al bezig met maatregelen te nemen om verkoop- en inkoopdossiers veilig digitaal op te slaan op de kantoorwerkplek, maar nu moest dat ook voor hybride werkomgevingen, op kantoor thuis en onderweg, gaan gebeuren’

Hans Schilleman
Financieel Directeur

Het contact met OneXillium

Klinger Nederland B.V. gebruik al sinds 2015 printers via OneXillium. Samen gingen we het gesprek aan over de noodzakelijke transformatie van print naar digitaal. “Onze bedrijfscultuur is informeel en no nonsens; als er problemen zijn dan pakken we ze aan en lossen die zo goed mogelijk op met nieuwe innovatieve ideeën. Bij Klinger kunnen klanten terugvallen op technische mensen die alles in het werk stellen om perfecte producten nóg verder te perfectioneren. Datzelfde enthousiasme herken ik ook bij OneXillium, daarom klikt het vanaf het begin zo tussen ons.”

De geleverde oplossing

De Enterprise Information Management (EIM) oplossing Xtendis is aan Klinger Nederland B.V. geleverd als Cloud SaaS applicatie. Hans zegt daar het volgende over: “Digitale documenten, vanuit ons ERP-systeem, worden automatisch aan de juiste Xtendis map gekoppeld waardoor complete dossiers ontstaan. Maar ook zijn we enorm geholpen door OneXillium met het scannen van andere papieren documenten om deze vervolgens te koppelen aan de juiste in- en verkoopdossiers. We hebben gedurende twee à drie maanden het huidige systeem en Xtendis naast elkaar laten draaien en kwamen er al snel achter dat de kwaliteit van Xtendis, mede door intelligente indexering, veel beter was. In de oude situatie kwamen stukken nog weleens in de verkeerde dossiers terecht. Bovendien is er voor de gebruikers, mijn collega’s, niet veel veranderd. Waar voorheen een opdracht ‘Print’ werd gegeven wordt nu vanuit bijvoorbeeld Microsoft Outlook de opdracht ‘Indexeren’ gegeven. Een e-mailbericht komt op die manier in het juiste in- of verkoop dossier terecht, behorende bij de desbetreffende leverancier of klant.”

Hans Schilleman vertelt je er alles over in onderstaande aansprekende video.

Wil je nu al weten hoe deze EIM-oplossing werkt?

Resultaten

  • Verkoop- en inkoopdossiers zijn voor geautoriseerde medewerkers 24/7 beschikbaar op elke werkplek met een internetverbinding.
  • Duurzamer werken door een enorme teruggang in het gebruik van papieren documenten.
  • Minder papier levert kostenbesparingen op.
  • Sneller terugvinden van informatie, omdat intelligente indexering dit mogelijk maakt.
  • Collega’s hoeven niet meer van de werkplek af om documenten uit te printen en vervolgens handmatig op te slaan (tijdwinst).

De toekomst

Dit project van digitale transformatie begon met het veilig digitaliseren van verkoopdossiers. Vervolgens werd ook het proces van inkoopdossiers aangepakt. Op dit moment wordt er samen met OneXillium een digitaal werkproces ingericht om een efficiencyslag te maken rondom certificaten. “Alles wat we fabriceren en/of uitleveren, daar zijn certificaten mee gemoeid. Klinger Nederland B.V. is namelijk NEN-EN-ISO 9001:2015, NEN- EN-ISO 14001:2015 en VCA gecertificeerd. We zullen altijd moeten kunnen herleiden dat onze producten volgens de gestelde eisen getest zijn. Bij vragen van klanten moet onze logistieke afdeling daarom de desbetreffende certificaten uitprinten en meesturen bij de order. Door al deze certificaten digitaal met Xtendis te koppelen aan onze producten en diensten, kunnen klanten in de toekomst via een eigen klantportaal de desbetreffende certificaten downloaden. Dat betekent transparantie voor klanten, gemak voor ons en tijdwinst voor ons allemaal”, sluit Hans af.

Over Klinger Nederland B.V.

Klinger Nederland B.V. is onderdeel van de Klinger Group een internationaal familiebedrijf, actief in meer dan 60 landen, opgericht in 1886. Zij zijn de specialist op het gebied van flens- en dynamische afdichtingen, appendages, regelkleppen, slangen, compensatoren, industriële deursystemen en veiligheid en afscherming. Naast dat Klinger Nederland B.V. een verkoop- en service organisaties is, zijn ze tevens producent van diverse door hen aangeboden producten.

Ontdek andere succesverhalen

Klantcases
OneXillium - barentz-logo
Slimme digitalisering en centralisatie
Klantcases
OneXillium - Logo_tamoil
Efficiëntie door automatisering – Slim omgaan met inkomende facturen
Klantcases
Slim en efficiënt communiceren: optimaal documentbeheer binnen moderne woningcorporaties
Klantcases
OneXillium - Logo_bnp-paribas
Uniforme werkwijze dankzij digitaal archief
Klantcases
OneXillium - logo-carbogen-amcis
Structuur en versnelling in kwaliteitsdocumenten
Klantcases
Veilig omgaan met verkoop- en inkoopdossiers & certificaten
Klantcases
OneXillium - logo-p1-qpark
Zaakgericht werken door digitalisering documentstroom
Klantcases
OneXillium - Logo_van-lanschot
Een document kan in principe niet meer kwijt zijn
Klantcases
OneXillium - logo-van-gelder
Nu kunnen we met één druk op de knop een factuur terugvinden
Klantcases
OneXillium - kras-logo
Structuur is terug dankzij digitale dossiervorming
Klantcases
Automatisch scannen en verwerken van beschikkingen
Klantcases
OneXillium - heleon-group-logo
Tijdsbesparing middels efficiënte dossiervorming
Klantcases
OneXillium - gemeente-zwolle-logo
Zwolle digitaliseert poststromen en werkt zaakgericht met Digitaal Orkestratie Platform
Klantcases
OneXillium - gemeente-emmen-logo
Gemeente Emmen digitaliseert registratie en wint tijd voor procesverbetering
Klantcases
OneXillium - gemeente-almere-logo
Gemeente Almere stroomlijnt complexe poststromen met Digitaal Orkestratie Platform
Klantcases
OneXillium - gemeente-aa-en-hunze-logo
Gemeente Aa en Hunze optimaliseert factuurverwerking met slimme Kofax-aanpassingen
Klantcases
OneXillium - gemeente-weert-logo
Gemeente Weert versnelt VTH-proces met RPA en slimme systeemintegratie
Klantcases
OneXillium - dierenbescherming-logo
Niet langer wachten op handtekeningen en stempels
Klantcases
OneXillium - bar-gemeenten-logo
BAR-organisatie verwerkt TOZO-aanvragen snel en foutloos met software-robot
Klantcases
OneXillium - bestuursdienst-ommen-hardenberg-logo
Ommen-Hardenberg digitaliseert formulieren voor snelle en foutloze registratie

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan!

Ben je geïnspireerd?

Niet alleen woningcorporatie Eigen Haard maakt van onze EIM-oplossing, Xtendis, gebruik. Lees er alles over op onze woningcorporatiepagina of neem contact met ons op als je nog meer grip en controle wilt krijgen op de totale informatievoorziening.