Succesvol kwaliteitsmanagement: met alle medewerkers aan de slag
Samen werken aan kwaliteit betekent ervoor zorgen dat alle medewerkers de juiste dingen goed doen. Dit bereiken we door kennis vast te leggen in duidelijke processen, richtlijnen op te stellen, en deze eenvoudig vindbaar te maken voor iedereen binnen de organisatie.
Succesvol kwaliteits-management: met alle medewerkers aan de slag
Samen werken aan kwaliteit betekent ervoor zorgen dat alle medewerkers de juiste dingen goed doen. Dit bereiken we door kennis vast te leggen in duidelijke processen, richtlijnen op te stellen, en deze eenvoudig vindbaar te maken voor iedereen binnen de organisatie.
Kwaliteitsmanagement in cijfers
Kwaliteitsmanagement met OneXilium – dat is organisatieprocessen optimaliseren terwijl je tijd bespaart. Duizenden gebruikers, die met OneXilium een efficiëntieslag hebben geslagen, gingen je al voor.
40.000+ gebruikers
77% tijdwinst door efficiëntie
20+ jaar ervaring in kwaliteit
Kwaliteitsmanagement in cijfers
40.000+ gebruikers
77% tijdwinst door efficiëntie
20+ jaar ervaring in kwaliteit
Eén kwaliteitsmanagementsysteem – onbegrensde opties
Eén kwaliteitsmanagementsysteem – onbegrensde opties
Kennismanagement
Zonder kennisdeling is kwaliteitsmanagement een utopie en is de kans groot dat de kwaliteit van je bedrijf en je product ondermaats blijft. Met het kwaliteitsmanagementsysteem van OneXilium maak je praktische informatie – handleidingen, procesbeschrijvingen, formulieren, etc. – toegankelijk voor de juiste, relevante gebruikers.
En het stopt niet bij toegang tot actuele, accurate informatie; gebruikers worden aangespoord om actief onderdeel te worden van de kennisgaring en -deling op het platform. Op die manier wordt het een écht kenniscentrum, waarin je door gebruik van geavanceerde technologie en voortdurende doorontwikkeling op slimme, efficiënte wijze kennis kunt opslaan, aanbieden, en bijwerken.
Procesmanagement
Moeiteloos processen beschrijven, en deze vervolgens voor alle betrokkenen toegankelijk maken – zo moet procesmanagement idealiter werken, en zo werkt het ook in ons KMS. Met actuele, consistente, makkelijk aan te passen en daardoor efficiëntie verhogende procesbeschrijvingen worden processen inzichtelijk voor iedereen. En dat niet alleen: iedereen kan bijdragen aan het verder optimaliseren van processen, met wijzigingsvoorstellen, notificatiesprocessen, en slimme workflows die het systeem biedt. Zo creëer je betrokkenheid en maak je iedereen medeverantwoordelijk voor het optimaliseren van processen.
Doordat processen inzicht bieden in actuele werkwijzen, kunnen functies consistent worden uitgevoerd, leveren audits geen problemen op, en worden processen meer dan verplichtingen – ze bieden de medewerkers houvast in hun dagelijkse werk.
Draagvlak
Kwaliteitsmanagement, daar ga je niet actief mee aan de slag als je er niet de tijd en energie in wil en kan steken die de organisatie nodig heeft om het te omarmen en eraan mee te werken. Maar hoe zorg je ervoor dat het streven naar kwaliteit en procesoptimalisatie niet verzandt in goede bedoelingen, waar niemand iets mee doet?
Onze kwaliteitsmanagementsoftware betrekt medewerkers bij kennisdeling, kwaliteitsverbetering, en procesoptimalisatie. Doordat het systeem toegankelijk en overzichtelijk is, is het voor gebruikers (of het nu medewerkers, franchisegevers, dealers, of hele organisaties zijn) makkelijk om actief mee te denken en helpen aan het borgen van de kwaliteit. Een betrokken community van gebruikers opzetten is heel eenvoudig als je iedereen laat delen in de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit en de verbetering ervan. Zo wordt het KMS van iedereen!
Kwaliteitskaders
De basis voor het waarborgen van consistentie en betrouwbaarheid binnen een organisatie ligt in de gebruikte kwaliteitskaders. Deze kaders omvatten alle elementen die relevant zijn voor het waarborgen van de kwaliteit: wet- en regelgeving, interne handleidingen, IT-overzichten, workflows, en meer. De kaders dienen een belangrijk doel: ze voorkomen dat medewerkers steeds opnieuw het wiel moeten uitvinden, en bieden ondersteuning bij de consistente uitvoering van taken. Met name de verplichte kaders voor certificering zijn in dat opzichtig belangrijk, omdat die helpen bij het vlot doorlopen van certificeringsprocessen.
Met het KMS van OneXilium kun je de benodigde kaders opstellen, waar nodig aanpassen, en tot in detail afstemmen op de wetgeving, maar ook op veranderende eisen van je organisatie en bij je klanten.
Naleving (compliance)
Eén van de facetten waar kwaliteitsmanagement nadrukkelijk op focust, is compliance met wet- en regelgeving. Het kwaliteits-managementsysteem van OneXilium biedt de handvatten om op de juiste manier met naleving van wetten en regels om te gaan. Zo zorg je ervoor dat je niet hoeft te nagelbijten tijdens audits, en haal je certificaten probleemloos binnen.
Toegankelijk & actueel
De drempel die gebruikers over moeten om actief met een KMS te gaan werken, mag niet te hoog zijn om het systeem succesvol te maken. Door de hoge gebruiksvriendelijkheid kost het medewerkers weinig moeite om kennis (procesbeschrijvingen, handleidingen, handboeken, templates, etc.) vast te leggen, structureren, vinden, raadplegen, delen, en waar nodig aan te vullen.
Carbogen Amcis ervaring
Carbogen Amcis ervaring
Jeroen vertelt dat de uitrol van een EIM-project best uitdagend is: “Als medewerkers jarenlang gewend zijn om in mappenstructuren te denken dan kost het tijd en energie om uit te leggen dat centraal opslaan in combinatie met metadata een beter alternatief is.” Om het project te laten slagen, geeft hij daarom het advies om de eindgebruiker al vanaf het begin erbij te betrekken: iedereen heeft zijn of haar eigen manier om documenten op te slaan en stelt andere wensen en eisen aan een informatiesysteem. Alleen op die manier voorkom je dat collega’s weer terugvallen in oude gewoonten van archivering.
Jeroen vertelt dat de uitrol van een EIM-project best uitdagend is: “Als medewerkers jarenlang gewend zijn om in mappenstructuren te denken dan kost het tijd en energie om uit te leggen dat centraal opslaan in combinatie met metadata een beter alternatief is.”
Om het project te laten slagen, geeft hij daarom het advies om de eindgebruiker al vanaf het begin erbij te betrekken: iedereen heeft zijn of haar eigen manier om documenten op te slaan en stelt andere wensen en eisen aan een informatiesysteem.
Alleen op die manier voorkom je dat collega’s weer terugvallen in oude gewoonten van archivering.
Meer dan 800 tevreden klanten
Meer dan 800 tevreden klanten
Wil je aan de slag met kwaliteit, en het managen ervan? Bespreek je uitdagingen met één van onze specialisten. We laten je graag zien hoe wij jou kunnen helpen met het opzetten en uitvoeren kwaliteitsmanagement! Neem vandaag nog contact met ons op.
Wil je aan de slag met kwaliteit, en het managen ervan? Bespreek je uitdagingen met één van onze specialisten. We laten je graag zien hoe wij jou kunnen helpen met het opzetten en uitvoeren kwaliteitsmanagement! Neem vandaag nog contact met ons op.