Nu kunnen we met één druk op de knop een factuur terugvinden

Klantcase
Branche:
Klantcases
OneXillium - logo-van-gelder

Snelheid en efficiëntie staan voorop bij Van Gelder, groothandel in groenten en fruit. Demis van Kouwen werkt er al zes jaar als bedrijfsmanager. Van Gelder levert dagelijks een breed assortiment groenten en fruit aan hun 4.000 klanten in de foodservice markt. Om zich volledig op die core business te kunnen storten wil het bedrijf niet teveel tijd kwijt zijn aan bijzaken, zoals facturering. Samen met OneXillium ging Van Gelder op zoek naar een oplossing om sneller en efficiënter te kunnen factureren. De keuze viel op het Enterprise Information Platform (EIM).

Onze oplossingen

Wat doet Van Gelder?

Bij Van Gelder Groenten en Fruit gaan de werkzaamheden 24 uur per dag door. “Onze 350 medewerkers werken in ploegendiensten”, vertelt Van Kouwen. Hij is verantwoordelijk voor de interne processen bij Van Gelder. “Klanten kunnen ’s avonds om 22.00 uur iets bestellen wat wij de volgende ochtend om 5.00 uur leveren. Die korte doorlooptijd heeft veel impact op onze interne organisatie. Het bestelproces kan pas worden opgestart op het moment dat de klant bestelt. Daar zijn wij volledig op ingericht. Dat betekent dat onze systemen dermate goed uitgerust moeten zijn dat ze altijd beschikbaar zijn. Bijna elke vijf minuten synchroniseren we de voorraden en onze inkopers hebben allemaal een eigen productgroep die ze continu monitoren. Zo wordt elke piek of daling in het assortiment of in de vraag en aanbod direct opgemerkt en doorgezet naar de leveranciers, zodat het allemaal precies op tijd binnenkomt en uitgeleverd wordt.”

Van Gelder levert niet alleen onbewerkte groenten en fruit zoals komkommers en tomaten maar ook bewerkte producten zoals salades, rauwkosten, snackfruit of smoothies. Van Kouwen: “Klanten kiezen voor ons omdat wij een breed assortiment hebben, altijd klasse 1 kwaliteit en dagvers. We kopen onze groenten groot in over de hele wereld, bewerken het hier en zetten het door naar onze klanten op de foodservicemarkt. Denk daarbij aan hotels, cateraars, snackbars, restaurants maar ook de Eerste en Tweede Kamer.”

OneXillium - logo-van-gelder

‘Dat OneXillium bewezen ervaring heeft met ons ERP pakket ‘Heart-Profit’, was een grote pré voor ons.’

Demis van Kouwen
Bedrijfsmanager

Bij welke uitdaging heeft OneXillium Van Gelder kunnen helpen?

Van Gelder is een groeiend bedrijf en met de jaren merkten ze dat ze steeds meer tijd kwijt waren met het verwerken van inkomende facturen. Van Kouwen: “Het boeken van inkomende goederenfacturen was een heel intensief proces. Op gegeven moment was een medewerker daar bijna fulltime mee bezig. Terwijl het een indirecte kostenpost is die je eigenlijk zo laag mogelijk wilt houden.”

Daar kwam bij dat facturen niet snel vindbaar waren. “De facturen werden verzameld bij de administratie en uitgegeven over verschillende afdelingen. Daardoor wisten we niet altijd waar een factuur zich bevond. Als een klant of collega een vraag had over een factuur dan kwam daar een hele zoektocht bij kijken. We zijn op zoek gegaan naar een oplossing om dat proces te verbeteren.”

Toen Van Gelder in contact kwam met OneXillium was er al snel een klik. “Dat OneXillium bewezen ervaring heeft met ons ERP pakket ‘Heart-Profit’, was een grote pré voor ons. Daardoor konden ze ons proces goed begrijpen. We zijn een fijne samenwerking aangegaan”, vertelt Van Kouwen.

De implementatie was een intensief proces dat volgens Van Kouwen snel geregeld was. “Wij hebben eerst de interfacing tussen Heart-Profit en het EIM-platform geanalyseerd en opgezet. Daarna hebben we gezorgd dat de leveranciers hun facturen op de juiste manier aanleveren, via de mail in PDF met een vermelding van het inkoopordernummer. Dat is tegenwoordig eigenlijk standaard. Daarna konden we starten. Dat opstartproces was twee weken intensief omdat alles nieuw was, daarna ging het bij ons vlekkeloos.”

De leveranciers van Van Gelder genieten ook mee van de voordelen van het EIM-platform. “We hebben nu een veel kortere doorlooptijd in ons administratieve proces. Binnen één of twee dagen is een factuur verwerkt en staat de betaling klaar. En als een leverancier belt met een vraag over een factuur, kunnen we die met één druk op de knop terugvinden”, vertelt Van Kouwen.

OneXillium - logo-van-gelder

‘Dit was voor ons de eerste stap in het digitaliseringsproces, we hebben ook al met OneXillium gesproken over een oplossing voor onze personeelsdossiers en leveringsbonnen.’

Demis van Kouwen
Bedrijfsmanager

Hoe is de samenwerking verder verlopen?

De samenwerking is goed bevallen. Van Kouwen: “OneXillium en de implementatie partner Expansion werken super goed samen, wat maakt dat je heel snel kunt schakelen en waar nodig ook echt maatwerk mogelijk is. Als wij een probleem hebben moet het eigenlijk binnen een paar uur opgelost zijn. Tijdens de implementatie konden wij direct schakelen met de projectmanager van OneXillium. Dat is de enige manier om een project werkende te kunnen krijgen en daar zijn ze heel goed in.”

Van Kouwen: “Dit was voor ons de eerste stap in het digitaliseringsproces, we hebben ook al met OneXillium gesproken over een oplossing voor onze personeelsdossiers en leveringsbonnen. Digitaliseren is voor ons heel belangrijk, we kunnen er veel tijd mee besparen en onze processen veel efficiënter vormgeven, zodat we meer tijd kunnen besteden aan onze core business – onze klanten voorzien van verse groenten en fruit.”

Over Van Gelder

Van Gelder Groente en Fruit is een groothandel die 24/7 dagverse producten levert aan de foodservicemarkt. Met een breed assortiment en snelle levertijden bedient het bedrijf dagelijks duizenden klanten. Dankzij digitalisering met Xtendis is het facturatieproces nu veel efficiënter en volledig doorzoekbaar. Dit bespaart tijd, verlaagt kosten en ondersteunt verdere groei van de organisatie.

Ontdek andere succesverhalen

Klantcases
OneXillium - barentz-logo
Slimme digitalisering en centralisatie
Klantcases
OneXillium - Logo_tamoil
Efficiëntie door automatisering – Slim omgaan met inkomende facturen
Klantcases
Slim en efficiënt communiceren: optimaal documentbeheer binnen moderne woningcorporaties
Klantcases
OneXillium - Logo_bnp-paribas
Uniforme werkwijze dankzij digitaal archief
Klantcases
OneXillium - logo-carbogen-amcis
Structuur en versnelling in kwaliteitsdocumenten
Klantcases
Veilig omgaan met verkoop- en inkoopdossiers & certificaten
Klantcases
OneXillium - logo-p1-qpark
Zaakgericht werken door digitalisering documentstroom
Klantcases
OneXillium - Logo_van-lanschot
Een document kan in principe niet meer kwijt zijn
Klantcases
OneXillium - logo-van-gelder
Nu kunnen we met één druk op de knop een factuur terugvinden
Klantcases
OneXillium - kras-logo
Structuur is terug dankzij digitale dossiervorming
Klantcases
Automatisch scannen en verwerken van beschikkingen
Klantcases
OneXillium - heleon-group-logo
Tijdsbesparing middels efficiënte dossiervorming
Klantcases
OneXillium - gemeente-zwolle-logo
Zwolle digitaliseert poststromen en werkt zaakgericht met Digitaal Orkestratie Platform
Klantcases
OneXillium - gemeente-emmen-logo
Gemeente Emmen digitaliseert registratie en wint tijd voor procesverbetering
Klantcases
OneXillium - gemeente-almere-logo
Gemeente Almere stroomlijnt complexe poststromen met Digitaal Orkestratie Platform
Klantcases
OneXillium - gemeente-aa-en-hunze-logo
Gemeente Aa en Hunze optimaliseert factuurverwerking met slimme Kofax-aanpassingen
Klantcases
OneXillium - gemeente-weert-logo
Gemeente Weert versnelt VTH-proces met RPA en slimme systeemintegratie
Klantcases
OneXillium - dierenbescherming-logo
Niet langer wachten op handtekeningen en stempels
Klantcases
OneXillium - bar-gemeenten-logo
BAR-organisatie verwerkt TOZO-aanvragen snel en foutloos met software-robot
Klantcases
OneXillium - bestuursdienst-ommen-hardenberg-logo
Ommen-Hardenberg digitaliseert formulieren voor snelle en foutloze registratie

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan!

Ben je geïnspireerd?

Niet alleen woningcorporatie Eigen Haard maakt van onze EIM-oplossing, Xtendis, gebruik. Lees er alles over op onze woningcorporatiepagina of neem contact met ons op als je nog meer grip en controle wilt krijgen op de totale informatievoorziening.