Niet langer wachten op handtekeningen en stempels

Klantcase
Branche:
Klantcases
OneXillium - dierenbescherming-logo

De Dierenbescherming verleent noodhulp, houdt zich bezig met het welzijn van dieren en stimuleert bewustwording in de samenleving. Een lange stroom papieren facturen, wachtend op stempels en handtekeningen past daar slecht bij, vindt Alex Eleveld, teamleider ICT bij de Dierenbescherming. Samen met OneXillium ging Eleveld daarom op zoek naar mogelijkheden om een einde te maken aan deze situatie en meer grip te krijgen op het proces. Voor de Dierenbescherming bleek het digitaliseren van de factuurstromen en het gebruik van automatische workflows de juiste keuze.

Onze oplossingen

Bij welke uitdaging heeft OneXillium de Dierenbescherming kunnen helpen?

De Dierenbescherming wil zich zoveel mogelijk bezighouden met het beschermen van dieren, daar bestaat de stichting immers voor. Het is daarom belangrijk dat er niet onnodig tijd en geld verloren gaat aan bijvoorbeeld administratieve taken. Toch bleek dit in de praktijk niet altijd even makkelijk. Eleveld merkte bijvoorbeeld dat het factuurverwerkingsproces niet soepel verliep. “Toen ik bij de Dierenbescherming kwam, produceerden we nog heel veel papier en waren er veel papierstromen nodig om zaken af te handelen.” Ook Suzanne Kievit, boekhouder bij de Dierenbescherming, zag dat er slimmer om kon worden gegaan met facturen. “Voorheen kwamen alle facturen op papier binnen. Er werd met pen op geschreven en de facturen werden met de hand ingeboekt. Iemand liep het hele kantoor door om handtekeningen ter goedkeuring op te halen. Als medewerkers afwezig waren, bleven facturen bijvoorbeeld weken lang op hun bureau liggen. ”

De Dierenbescherming wilde al meer digitaal gaan werken, maar de echte noodzaak hiervoor ontstond toen de Dierenbescherming onlangs één landelijke organisatie werd. Het is nog belangrijker geworden om de factuurstroom in goede banen te leiden. Eleveld: “Veel meer grip en controle krijgen op het werk, daar gaat het ons om.”

Wat zijn de voordelen van digitale factuurverwerking?

De meeste facturen komen digitaal binnen bij de Dierenbescherming. “De papieren facturen die we soms krijgen, scannen we direct bij binnenkomst in”, vertelt Eleveld. “Vanaf dat moment start de workflow. De software vult al een groot deel van de gegevens in, zodat we dit niet zelf hoeven te doen.” Kievit: “We hebben het ook zo geregeld dat als je een grootboekrekening invult, dat er iemand aan gekoppeld is die verantwoordelijk is voor de goedkeuring. Dit wordt weer verwerkt in de workflow van die persoon. Voor de medewerkers is het heel duidelijk hoe het werkt. Een korte instructie was voldoende voor medewerkers om aan de slag te kunnen. Het proces loopt veel soepeler op deze manier.” Eleveld: “We wilden een pakket dat ons écht zou ontzorgen en heel veel werk uit handen zou kunnen nemen, dat hebben we zeker bereikt.”

Hoe verliep de samenwerking met OneXillium?

De Dierenbescherming is tevreden over de samenwerking. OneXillium heeft de organisatie geholpen bij de keuze voor een geschikte software tool, onder andere door een heel duidelijk functioneel ontwerp te maken waarin alle wensen en eisen van de organisatie meegenomen waren. Dat gaf goed inzicht in hoe het pakket zou werken en wat het de Dierenbescherming zou kunnen bieden. De Dierenbescherming is erg tevreden over de mogelijkheden van het pakket. Eleveld: “Je merkt dat het EIM-platform goed in elkaar zit. Het is prima te beheren door de eigen organisatie en dat was ook één van de wensen. Iedereen is blij en tevreden. Ook onze crediteuren, want er wordt vlotter betaald.” Omdat de workflow van het factuurverwerkingsproces zo goed verloopt, gaat de Dierenbescherming de software ook inzetten om andere processen te optimaliseren. “We gaan de software nu ook gebruiken voor documentmanagement en ons contractenbeheer.”

Over de Dierenbescherming

De Dierenbescherming zet zich in voor dierenwelzijn en noodhulp in heel Nederland. Om minder tijd kwijt te zijn aan administratie, digitaliseerde de organisatie haar factuurverwerking met Xtendis. Dankzij automatische workflows zijn handtekeningen en goedkeuringen nu snel en digitaal geregeld. Dit zorgt voor meer grip, minder papier en meer tijd voor waar het echt om draait: dieren helpen.

Ontdek andere succesverhalen

Klantcases
OneXillium - barentz-logo
Slimme digitalisering en centralisatie
Klantcases
OneXillium - Logo_tamoil
Efficiëntie door automatisering – Slim omgaan met inkomende facturen
Klantcases
Slim en efficiënt communiceren: optimaal documentbeheer binnen moderne woningcorporaties
Klantcases
OneXillium - Logo_bnp-paribas
Uniforme werkwijze dankzij digitaal archief
Klantcases
OneXillium - logo-carbogen-amcis
Structuur en versnelling in kwaliteitsdocumenten
Klantcases
Veilig omgaan met verkoop- en inkoopdossiers & certificaten
Klantcases
OneXillium - logo-p1-qpark
Zaakgericht werken door digitalisering documentstroom
Klantcases
OneXillium - Logo_van-lanschot
Een document kan in principe niet meer kwijt zijn
Klantcases
OneXillium - logo-van-gelder
Nu kunnen we met één druk op de knop een factuur terugvinden
Klantcases
OneXillium - kras-logo
Structuur is terug dankzij digitale dossiervorming
Klantcases
Automatisch scannen en verwerken van beschikkingen
Klantcases
OneXillium - heleon-group-logo
Tijdsbesparing middels efficiënte dossiervorming
Klantcases
OneXillium - gemeente-zwolle-logo
Zwolle digitaliseert poststromen en werkt zaakgericht met Digitaal Orkestratie Platform
Klantcases
OneXillium - gemeente-emmen-logo
Gemeente Emmen digitaliseert registratie en wint tijd voor procesverbetering
Klantcases
OneXillium - gemeente-almere-logo
Gemeente Almere stroomlijnt complexe poststromen met Digitaal Orkestratie Platform
Klantcases
OneXillium - gemeente-aa-en-hunze-logo
Gemeente Aa en Hunze optimaliseert factuurverwerking met slimme Kofax-aanpassingen
Klantcases
OneXillium - gemeente-weert-logo
Gemeente Weert versnelt VTH-proces met RPA en slimme systeemintegratie
Klantcases
OneXillium - dierenbescherming-logo
Niet langer wachten op handtekeningen en stempels
Klantcases
OneXillium - bar-gemeenten-logo
BAR-organisatie verwerkt TOZO-aanvragen snel en foutloos met software-robot
Klantcases
OneXillium - bestuursdienst-ommen-hardenberg-logo
Ommen-Hardenberg digitaliseert formulieren voor snelle en foutloze registratie

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan!

Ben je geïnspireerd?

Niet alleen woningcorporatie Eigen Haard maakt van onze EIM-oplossing, Xtendis, gebruik. Lees er alles over op onze woningcorporatiepagina of neem contact met ons op als je nog meer grip en controle wilt krijgen op de totale informatievoorziening.