Hertz automatiseert scanning en verwerking van beschikkingen met formulierherkenning
Formulieren één voor één scannen en verwerken zou een tijdrovende klus worden voor Hertz. Hertz is de grootste verhuurorganisatie voor voortuigen ter wereld en heeft vestigingen in meer dan 150 landen op ruim 12.000 locaties. Zij ontvangt grote hoeveelheden beschikkingen van het CJIB en (inter)nationale gemeenten, die worden doorbelast aan de huurders. Het proces bij klantvragen werd regelmatig vertraagd omdat het altijd zoeken was naar de juiste formulieren. Dit moest toch anders kunnen met de huidige technologische ontwikkelingen?
Door de automatische formulierherkenning van Xtendis kunnen documenten batchgewijs worden ingelezen, waarna een en ander automatisch wordt opgeslagen. Zo kan Hertz een enorme sprong maken in de responsetijd naar klanten.
Met de enorme bulk aan in te scannen formulieren, adviseerde OneXillium om dit niet omslachtig een voor een in te scannen. Middels automatische formulierherkenning van Xtendis worden documenten batchgewijs ingelezen en automatisch opgeslagen. Zo weet Hertz een enorme sprong te maken in de reactietijd naar klanten.
Herkenningstechnologie voor snellere formulierverwerking
Het correct vastleggen van papieren documenten is tijdrovend. Door het gebruik van capture technieken wordt dit proces versneld. Documenten worden automatisch ingelezen en op basis van de inhoud op de gewenste plek opgeslagen. De meest voorkomende technieken zijn Optical Character Recognition (OCR), Intelligent Character Recognition (ICR), QR-codeherkenning en barcodeherkenning. Er komt Artifical Intelligence (AI) bij kijken om de documentkenmerken te bepalen.