Storingen snel opgelost met CareAR®

Dagelijks maak je in jouw organisatie gebruik van laptops en andere apparaten zoals printers en servers. Maar wat doe je bij een onverhoopt defect? Voor jouw IT-afdeling kan dit een tijdrovende uitdaging zijn. 

Laat ons deze uitdagingen uit handen nemen, zodat defecten aan je apparatuur snel en met gemak worden opgelost. Maak kennis met CareAR. 

Korte lijnen door nieuwe mogelijkheden

Xerox CareAR is een applicatie die augmented reality (AR) gebruikt om problemen op afstand te diagnosticeren en op te lossen. Het is ontwikkeld door Xerox, een wereldwijd technologiebedrijf dat een breed scala aan producten en diensten biedt, zoals print- en documentmanagementoplossingen.

Als er een storing is, stagneren de werkzaamheden. Er moet een melding van worden gemaakt via een telefoontje of e-mail. 

Bel je voor een melding? De persoon aan de andere kant van de lijn moet zich dan goed inbeelden wat je bedoelt. Deze persoon moet een schatting maken welke storing het apparaat zou kunnen hebben. 

Stuur je een e-mail dat er een storing is? De ene persoon kan de e-mail anders interpreteren dan de ander. Daarnaast moet je via e-mail foto’s versturen van de storing. 

Als de storing erg complex was, moest iemand langskomen om te kijken wat voor storing het is. Hiervoor moest er een technicus ingepland worden. Soms kon het uren of zelfs dagen duren, voordat iemand ter plaatse was om het euvel te verhelpen. 

Ontdek met Xerox CareAR dat het mogelijk is om storingen sneller en gemakkelijker op te lossen.

Snel en makkelijk zelf repareren met een visuele support tool ​

CareAR is een visueel ondersteuningsplatform met augmented reality. CareAR maakt het mogelijk visueel support te krijgen bij een storing. Het biedt technici een manier om met je mee te kijken. 

Heb je een storing? Dan kun je bellen naar de helpdesk of je maakt online een melding. Vervolgens ontvang je een uitnodiging voor de supportsessie. Dit kan per sms, e-mail of je krijgt een URL en een sessiecode. 

Daarna kun je deelnemen aan de CareAR supportsessie met een app of via het web. De technicus ziet precies wat jij ziet, omdat je gebruik maakt van de camera op jouw mobiel of tablet. 

CareAR is toegankelijk op elk verbonden apparaat. Technici kunnen helpen via mobiel, tablet of via smart glass. Deze persoon ziet precies wat jij ziet. Zo word je goed begeleid om de storing op te lossen zonder dat een technicus naar jou toe hoeft te reizen. 

De tool kan je helpen om de behoefte aan persoonlijke technische ondersteuning te verminderen en het gemakkelijker te maken voor gebruikers om problemen op te lossen en producten te repareren. 

Visuele support met CareAR: 

  • laat gelijk het probleem zien; 
  • maakt een snelle en nauwkeurige diagnose mogelijk; 
  • zorgt ervoor dat je snel weer aan het werk kunt met je eigen bezigheden. 
 

Augmented reality zorgt voor een betere ervaring voor klanten.  

Het is geen geheel nieuw concept. Een van de eerste populaire, virale AR-games op je mobiele telefoon was Nintendo’s Pokémon Go dat in 2016 op de markt kwam. Spelers gebruiken hun mobiele apparaten om in de echte wereld op zoek te gaan naar digitale wezens. Deze wezens kun je vervolgens op het real-time videocamerascherm vastleggen. 

Augmented reality is een groeiende markt. CareAR maakt het mogelijk dat je storingen snel en met gemak kunt oplossen. 

Heb je een vraag? Ontdek hieronder het antwoord.

CareAR is een augmented reality-platform dat live visuals en begeleiding ondersteunt. Dat betekent dat het technici een manier biedt om problemen in serviceomgevingen te ‘zien’ en op te lossen zonder naar de locatie te hoeven reizen.

Stel je hebt een storing aan je apparaat waar je een technicus voor nodig hebt om het op te lossen. In het verleden moest je misschien een technicus inplannen en vervolgens uren of zelfs dagen wachten tot er iemand ter plaatse was.  

Tegenwoordig kan de specialist het probleem op afstand bekijken en ter plekke oplossen met deze nieuwe technologie.

Je kunt het gebruiken op je PC, je mobiele telefoon of tablet.

CareAR werkt met een abonnement.  Je hoeft dus niet apart per apparaat te betalen of voor een aantal apparaten. Onder dit abonnement vallen alle apparaten. 

Wouter Aerts Xerox Care AR
Wouter Aerts

Service Engineer

Ontdek de kracht van CareAR

OneXillium is jouw strategische IT-partner

We zien dat je gebruik maakt van Internet Explorer

Deze browser is verouderd en wordt daarom niet meer ondersteund door de OneXillium website.

Voor de beste ervaring en veiligheid raden we aan gebruik te maken van een moderne browser, zoals: Safari, Mozilla Firefox of Google Chrome