Egis start met zaakgericht werken dankzij Xtendis
Hoe kunnen we écht zaakgericht werken? Dat was de hamvraag bij de afdeling Bezwaar & Beroep binnen Egis. De realiteit loog er namelijk niet om. Omslachtige processen, off- en online documenten door elkaar heen, het verwerken van bezwaarschriften op papier, om het vervolgens digitaal op te slaan… Tijd om een eind te maken aan deze tijdrovende processen en de enorme documentstroom te digitaliseren.
Egis Parking Services geeft in Amsterdam parkeervergunningen uit, onderhoudt en beheert parkeerautomaten, voert digitale controles uit op betaald parkeren, plaatst wielklemmen en handelt bezwaren op parkeerboetes af. Een gedigitaliseerd proces met één centraal overzicht was de gouden sleutel tot zaakgericht werken.
Dankzij Xtendis, het Enterprise Information Management (EIM) platform, is alle informatie met één druk op de knop direct beschikbaar. Bovendien wordt er een stuk minder geprint en zijn de processen geautomatiseerd.
Waarom informatie management de basis is voor overzicht
Eigenlijk, staan we nog maar aan het begin van de digitalisering. Organisaties zoeken nog altijd naar een effectieve werkplek. Applicaties zouden ons het leven gemakkelijker moeten maken, maar vaak resulteert het gebruik juist tot omslachtige, onoverzichtelijke processen. Tenzij je overzicht weet te creëren door te leren werken met data. Overzicht is het noodzakelijke fundament in de wildgroei aan data. Enterprise Information Management helpt daarbij.